This is the company logo Skip to Navigation |  Skip to Content

Rehabilitacja
Powikłania

LECZENIE OPERACYJNE

Zabieg operacyjny zaleca się w przypadkach, gdy badanie USG wykazuje co najmniej 25% uszkodzenia ścięgna. Im szybciej wykonany tym większe szanse na pełen powrót do sprawności.

Leczenie całkowitych zerwań ścięgna Achillesa może być wykonane przy zastosowaniu różnorodnych technik chirurgicznych. Generalnie wykonuje się operacje otwarte z podłużnym cięciem lub zabiegi przezskórne. Wszystkie z nich dotyczą połączenia ze sobą dwóch przerwanych końców (tzw. zespolenie 'koniec do końca”).W przypadku, gdy technika koniec do końca mogłaby prowadzić do nadmiernego napięcia, szczególnie u osób starszych, wykonuje się rekonstrukcję z wykorzystaniem własnego przeszczepu ścięgien mm. półścięgnistego, smukłego czy też zginacza długiego palucha.

W przypadku zabiegów przezskórnych, gdzie nie wykonuje się dużego podłużnego cięcia, a tylko małe otwory. Chirurg musi przezskórnie wyczuć końce ścięgna Technika ta niesie ze sobą mniejszą możliwość zakażeń i powikłań skórnych. Z drugiej zaś strony obserwuje się tu więcej uszkodzeń nerwu łydkowego.

____________________________________________________________________________________________

Ścięgno Achillesa:
Anatomia